Sunday, March 20, 2005

aku bisa~~

arinie aku kne balik asrama tp cam biase aa aku mls nak balik..
sebab pe ek? ntahlee aku sendiri x tau..bkan aku suka kalo tertinggal dlm pelajaran..bkan aku suka gak nak terkejar2 member tanya benda yg x phm tp ntah lee..aku sendiri tak pasti ngan idup aku..kalo besok aku tak pi sek maknenye dah masuk 3 kali berturut-turut aku ponteng sek pada arie senin..huhu.aku nie tak sedar agie ke..thn nie aku amek peksa besOO..
aku sekarang nie cam tak tau ngan ape yg aku wat tp ape yg aku slalu tau aku puas dgn segala tindakkan aku..tindakkan ape? ntah aa..
tindakkan yg langsung tak mencerminkan kematangan,tp camner kematangan itu sendiri tercermin..bia le ia menjadi persoalan bg aku,
mungkin bkan sekarang aku mengetahui kematangan itu tiba tp dari ape yg aku pasti kematangan aku akan aku sedari hanya jika aku meneliti tiap ruang dalam perjalanan idup aku..sejauh mane kematangan itu diukur hanya diri sendiri yg tahu..aperpun aku tetap bangga ngan kehidupan yg aku cipta..memang pnuh dgn tangisan tp takpe aku puas~~tiap org pasti bangga ngan kehidupan mereka begitulah aku,persis seekor burung yg lahir dijaga,dibelai,dan akhir sekali diberi kebebasan..kehidupan bnyk mengajar aku supaya lbh cekal ..walau aku sendiri merasakan diri aku smakin hilang apa yg pernah aku pertahankan suatu ketika dulu..maybe we don't realise we are NOW is better than we were PAST..aku suke ngan kater nie..benda nie laa yg aku pegang dalam memujuk hati aku bile aku smakin benci dgn aku sekarang..bkan aku nak kate aku yg dulu bagus,dan aku yg sekarang truk tp aku merasai kelainan pada diri..
mungkinkah itu suatu kematangan?argh..!! kematangan bkan suatu yg mampu kiter sedari,ia tercipta bwat insan yg pernah bergelut dgn kehidupan,tidak kire sama ada kiter berjaya atau tidak dlm merentasi kepekatan kepahitan idup..bia sejauh maner aku pernah gagal..bia sehebat maner aku pernah tewas..bia selemah mane aku pernah jatuh..aku tetap akan trus bangkit dan berjuang ngan care tersendiri..memang payah,itu aku akui tp aku yakin dgn janji tuhan..jika maner aku berpaut hanya pada-NYA..aku akan dipermudahkan dan aku harap bia aku tidak bisa menjadi yg dulu tetapi aku bisa tegar dlm memartabatkan diri..~~

No comments: