Sunday, April 03, 2005

seperti biase

seperti BIASE...tiap hari ahad pada tiap awal bulan aku kne balik asrama...hahaha..benda nie la yg paling aku tak suke...dan selalunye benda yg aku tak suke le aku kne akur...tp mungkin aku balik mlm kot....hahahah..itule aku....bkan nak ikut peraturan sekolah...huhuhu..
mungkin aku dan BIASE sebegini...mau ikut care sendiri...aku mmg sengal skit..benda yg bebaik susah nak ikut,benda jahat gak aku suke bwat....ntah lee...tp bkan truk maner pun masalah yg pnah aku bawak...argh..paperjer aa..arinie aku bangun lewat..ceyh..cam tak BIASE lak..bkan slalu pun aku bangun awal..tp arinie lewat tahap dewa dewi...smalam aku tido lewat....smalam ader operasi TAZKIATUNNAFS .....proses pembersihan jiwa yg diadakan oleh papa dan mama....semua adek bradek mendapat satu package tazkirah kecuali aku ....huhu...sram gak smalam....abang aku le,yg die bijaksana sgt pahal.....tapi aku taknak le kater sesaper...sbb benda nie mmg complicated utk aku citerkan dan aku tiada bahasa yg sesuai utk kupaskan...b'hadapan dgn keluarga cukup membuatkan aku insan BIASE b'fikir scr diluar keBIASEan yg pnah aku bwat...aku mls ntuk menulis tentang persoalan keluarga itu sendiri...bkan ape...sbb nye aku sendiri mls...aku mmg mls seperti hari2 BIASE aku lee....
erm...atau mungkin usia aku sekarang tidak sesuai utk aku menjawab segala persoalan itu?
aku hanya mungkin akan pham apabila aku berada disituasi itu...mungkin setelah aku bergelar isteri....dan mempunyai keluarga sendiri...seusia itu baru aku boleh menjawab segala persoalan yg pernah bermain diusia remaja ku (benda nie mama p'nah cakap ngan aku dlu..sajer remind smula)....walau bagaimana skalipun rentasan idup itu...ia mendidik dlm menguji..ia mengubati dlm menyakiti....kelesuan bibir dlm membicarakan kekuatan makin kehilangan hanya didokong dgn air mata....ketewasan bangkit berkhutbah....ruh ditiup dgn peringatan ayat suci nya....bergetar laa jiwa yg hidup.....tapi mengapa kesedaran hanya seketika...dan belum sempat natijah nya diaksikan...seringkali berulang peristiwa yg same...
aku x tau..tp kalo aku tau sendiri pun aku mls nak cakap..pepandai le pikir...kiter diberi akal..walau cuma satu ia mampu mencipta pelbagai yg kiter sentdiri tak duga...
baiklee...seperti BIASE...tiba ler waktu utk aku mengemas pakaian...so aku blah dlu..buhbye blog....ko terbang le sepuasnyer...aku beri ko kebebasan...tp ingat blog kiterpunyai thp nyer...bile ko terasing aku ader..hahaha..patut nyer blog aku cakap camtu kat aku...nie aku lak..huhu..paper jer aa...everyday so blurry>>>>tame

No comments: