Tuesday, June 07, 2005

kisah yg touching ~ hu~~

kisah cinta 2 org manusia - written by Manusia, transferred by firasat_88
bermulanya kisah, pd suatu masa, di suatu tempat, kisah yg menambat hatiku, yg kurasa mustahil sekali aku lupakannya, kecuali jika Allah menghendakinya... aku telah bertemu dgn dia.. pd awalnya aku igtkan ianya hanyalah sekadar gurauan.. tetapi ternyata~ ianya serius. . aku mungkin gembira~ tp aku tak tahu pihak belah sana~aku hanya percaya~ --- masa berlalu~ dgn pantas, ku rasa baru smlm ku temuinya, tetapi sudah 4 tahun ~ no komen~~~~. pd suatu mlm, dia memberitahu aku. . . bhw dia sudah dipinangi org lain~ bahkan mak ayahnya setuju dgn org lain itu ~ jd bagaimana aku??? sekian lama aku percaya.. sekian lama aku terseksa... hanya dgn begini penutupnya?? ~ dia pada awalnya mmg kurang setuju dgn pilihan mak ayahnya, kerana hatinya tdk tertambat pd manusia ketiga, dan kerana mama+papanya tdk bertanya pndptnya dahulu ~~ aku blur~ apa yg kusangka terjadi~ akhirnya berlaku... namun tidak pernah ku fikir bagaimana jadinya~aku katakan.. "mase mak awak lahirkan awak dlu.. dia ade tanye awak tak..nk lahir ke tanak??", hehe..aku ungkap kembali ungkapan yg pnah diberitahunya kepadaku suatu ketika dahulu~ inilah dikatakan .. takdir ilahi... aku pasrah.. mendengar ceritanya, dia mengatakan bhw dia kurang setuju, dia sbenarnya mahu memilih aku.. namun.. .apakan daya.. .. siapalah dia mahu melawan mama papa? aku beritahunya, menyuruhnya mengikut apa yg telah diperkatakan oleh mama papa.. biarkan lah diriku ini, aku pandai menjaga diri, aku akan menjadi kuat, aku.... aku.. cuba utk tidak kisah .. hati kecil ini bermadah bicara, aku memberikan jawapan yg positif.. biarkan lah diriku ini.. pndai la aku menjaga diri.. berbagai soalan yg ku anggap kurang sesuai ditanyakan kpd ku.. "adakah kau akan terus percaya?" soalan ini aku jwp . . . aku punye suke la nk caye ke tanak . . .kau jgn peduli dah . . hati kecilku berkata. . . akhirnya.. mmg selama ini.. aku mmg merasakan bhw aku takkan dpt bersamanya... mungkin.. seperti yg ku biasa katakan.. hanya ilusi bisa menyatukan langit dan bumi.. aku merasakan dunianya dan duniaku amat berlainan sekali.. mungkin.. aku tidak pernah bertemu dgnnya di dunia realiti.. tetapi.. dunia fantasi. . alangkah indahnya kalau ia betul2 wujud.. ... abadikan inspirasi moga impian jadi nyata. . . mungkin teori ini sudah tak boleh dipakai ~ sekarang.. aku yakin dgn janji Allah.. aku cuba meraut cinta Ilahi.. cuba membaiki diri .. aku semakin yakin dgn takdir.. perancangan Allah itu amat teliti.. tiada sesiapa boleh mendahului ~ akhirnya.. aku merasakan... bhw.. aku.. telah melepaskannya.. .. aku .. ntah arh.. no komen ~ if u luv sum1.. u must free him/her ~ aku.. baik kan?> luv is building a bridge of chance.. for sum1 u luv.. (my sassy girl)

-- ditulis pd jam 0454,
--cerita ini tiada kaitan antara yg hidup dgn yg mati.. segala yg berlaku mcm lebeh kurang.. ianya adalah secara kebetulan.. dan qadha' dan qadar... itu sahaja~




cerita tentang kehidupan~~~mungkin kehidupan aku sebegitu~~~apapun tentang kehidupan ia mendidik dlm menguji~~~

No comments: